ــیɪʀᴀɴɪایرانــ

ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی

ــیɪʀᴀɴɪایرانــ

ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی

ــیɪʀᴀɴɪایرانــ

فلک به مردم نادان دهد زمام مراد. تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس

logo-samandehi
از بازدید کنندگان محترم دعوت میشود تا در صورت تمایل، بعد از عضویت در سایت بیان ، در این بلاگ به عنوان نویسنده شروع به کار کنند. برای این امر،کافیست در بخش دعوت به نویسندگی تنها نام کاربری خود را همراه با مشخصات فردی ارسال کنید.
در حال بارگزاری موتور جست و جو
برای شنیدن آهنگ نابرده رنج احسان خواجه امیری روی دکمه زیر کلیک کنید.
آخرین نظرات
کد لوگوی ما در جعبه پایین


علی(ع) اقیانوس عمود بر زمین

این شبها سخن از علی(ع) بسیار گفته شد اما او که بود و چه کرد؟

راستش را بخواهید واژه ها و کلمات در بیان کیستی او سرکش اند و مهار نشدنی پس  به مقدمه چینی روی می آورم تا کلمات را مطیع و رام خود سازم.

در طول تاریخ انسان موج آفرینانی بوده اند که کشتی جامعه انسانی را به حرکت بخشیده و آن رابه تلاطم و خروش انداخته  و سرنوشت کشتی و کشتی نشینان را رقم زده اند.مردان بزرگ همان موج آفرینانند که جامعه انسانی را به حرکت وامیدارند ، برخی از این امواج، کشتی شکنند و غرق کننده و برخی نجات بخش و احیا کننده. بدون شک رهبران آسمانی و پیامبران الهی موج آفرینانند که با موج هدایت خود ،کشتی جامعه انسانی را از ورطه هلاکت نجات داده و به ساحل نجات رهنمون شده اند.

 عــــــــــلے(ع) موج آفرینی بود که عظمتش به گواهی تاریخ کشتی جامعه انسانی را به حرکت و خروش انداخته و به ساحل نجات رسانده است. 

آدمی آنگاه  که در وصف علی(ع)  خواهان قلم فرسایی است ترس از دو جهت بر او غالب میگردد:اول از آن جهت که می ترسد به وادی افراط افتاده و غالیش خوانند. دوم آنکه  می ترسد به وادی تفریط افتاده  و حق مطلب را ادا ننموده و در حق آن رادمرد جفا کند. اما به جهت آنکه مالایدرک کله لایترک کله قصد دارم گوشه ای از فضایل آن گوشه نشین که به مدت ۲۵ سال تمام در کنج خانه عزلت گزید تا از تفرق جامعه اسلامی نوپا آن روز جلوگیری کند ،تذکار داده و عطش قلم را به یادش فرو نشانم.

علی(ع) پیامبر نیست و خضوع و تسلیمش در برابر پیامبر و ایمان راسخ او به خاتم پیامبران بدون شک از مسلمات است. حتی برخی از اندیشمندان ایمان راستین علی (ع) را به پیامبر (ص) بالخصوص و سایر پیامبران بالعموم ،دلیل قاطعی بر اثبات ماورای طبیعی بودن شخصیت پیامبراسلام می دانند. علی (ع) سر انبیا بوده و به گفته عرفا و سالکان کوی حقیقت مخزن و مظهر اسرار غیب است. خدا در آیه ۶۱ سوره آل عمران میفرماید: فمن حاجک  فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع أبناءنا و أبناءکم و نساءنا و نساءکم و أنفسنا و أنفسکم ثم نبتهل فنجعل  لعنت الله علی الکاذبین .متعاقبا رسول خدا (ص)میفرماید :ان علیا منی و أنا منه و ولی کل مومن بعدی(خصایص نسایی شافعی ترجمه :محمد حسن شجاعی فرد ص ۷۷)ایضا :علی منی و أنا منه(کنوز الحقایق للمناوی) ایضا :أنا و علی شجرة واحده وسایر الناس من أشجار شتی و....

پس هر دو در مقام روحانیت و معنویت متحد بودند ، و لذا حقیقت علویه که با حقیقت محمدیه متحد النور (در مقام اتحاد و تساوی) است معصوم است چرا که طبق کلام الله در وصف پیامبر(ص) گفته شده :وما ینطق عن الهوی .ان هو الا وحی یوحی(آیه ۳ و۴ سوره نجم) فتأمل.

علی (ع) هر جا که باشد وجود حق را در آنجا میتوان کشف کرد.همو که پیامبر درباره اش فرمود : علی مع الحق و الحق مع العلی (این حدیث به صورت متواتر از طریق محدثان اهل سنت نقل شده است .به کتاب الغدیر ج۳ص ۱۵۶ تا ۱۵۹طبع نجف و ۱۷۶ تا ۱۸۰ طبع بیروت مراجعه کنید.)

برایم مایه تعجب است .فخر رازی که با عنوان امام المشککین می شناسمش با اشاره به روایت مزبور میگوید: من اقتدی فی دینه بعلی ابن ابی طالب فقد اهتدی و الدلیل علیه قوله (ص) (تفسیر کبیر ج ۱ ص ۲۱۰) 

 پس علی همان حق ممثل و عدل مجسد است و حق مداری او هویت حق داشتن اوست...


ادامه دارد....



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظراتی که به صورت خصوصی ارسال میشوند امکان پاسخ گویی توسط مدیر وبلاگ را ندارند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">